Welkom op immediator.nl
De rol van de consultant bij Immediator
Wanneer je werkt als consultant bij Immediator, heb je nooit een saaie dag. Met een eigen klantportefeuille in een eigen regio en twee klantgroepen - enerzijds ben je verantwoordelijk voor de relatie met de organisatie die klant is bij Immediator, anderzijds met de bedrijfsarts die door Immediator wordt ingezet – is er altijd iets te doen. Daarom neemt collega consultant Evelien je mee tijdens haar werkdag.
Start van de dag als consultant
Evelien: “Met een kop verse koffie achter mijn laptop vanuit huis klaar om mijn email te checken. Maar eerst even de arts bellen, die nu vroeg in de ochtend nog telefonisch bereikbaar is voor een vraag. We hebben veel contact met onze professionals. Iedere behoefte van de klant is anders en kan regelmatig veranderen. Daarom is het aan de consultants van Immediator om te blijven peilen wat de behoeften zijn van beide klantgroepen: wat verwachten zij van elkaar en wat verwachten zij van Immediator.”
Contact met klanten
Naast de gesprekken met de professionals is het contact met de klantorganisaties ook belangrijk. Evaluaties, meedenken over dienstverlening, advisering rondom Arbowetgeving, opstellen van offertes en analyses komen ook dagelijks voor. Evelien: “Gelukkig is de evaluatieafspraak bij een grote klant na de spits gepland. Leuk om de professionals straks bij de klant op locatie te spreken. Samen evalueren en sparren hoe we de leidinggevenden en medewerkers nog meer in regie zetten met betrekking tot inzetbaarheid en verzuim.”
Immediator heeft door de jaren heen een groot netwerk opgebouwd met diverse professionals en bouwt daar nog iedere dag aan. Evelien: “Werving van bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, taakgedelegeerden en verzuimcoaches is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse gang van zaken. Voor ons is het belangrijk dat we een goede relatie met deze professionals onderhouden. Regelmatig contact over lopende zaken, maar ook over hoe het met een professional gaat, vinden we van groot belang. Daarnaast is het fijn dat we kennis hebben over arbodienstverlening en de wetgeving die daarbij hoort.”
Het team
“Op kantoor maak ik een offerte af, praat ik bij met mijn collega’s en weet ik direct weer waar zij druk mee zijn. Gelukkig reageren er ook een aantal professionals op een oproep of zij beschikbaarheid kunnen creëren voor een leuke nieuwe opdracht. In het kleine team van Immediator zijn de lijnen kort en hebben we gemakkelijk overleg met elkaar. We treffen elkaar 1 tot 2 dagen op kantoor en praten elkaar regelmatig bij over lopende zaken. Even sparren, meedenken over de mogelijkheden bij een organisatie, aandragen van ideeën rondom in te zetten professionals maakt onze samenwerking leuk. Onze projectassistentes zijn een fijne ondersteuning voor onze professionals maar ook voor de consultants. Zij helpen ons op administratief gebied en denken met ons mee op allerlei gebieden. Wanneer we weer contact hebben gelegd met, een voor ons nieuwe, professional, gaan we altijd samen het kennismakinggesprek aan. Wij krijgen dan een goed beeld van deze professional en de professional leert Immediator dan ook direct beter kennen.”
Overige werkzaamheden
De consultants van Immediator zijn niet alleen bezig met het klantcontact, maar krijgen ook ruimte voor andere taken: “Naast de dagelijkse werkzaamheden als consultant pakken we ook allemaal nog verschillende andere taken op. De één houdt zich bezig met LinkedIn, de ander met een KTO of met het organiseren van bijscholing sessies. Zo is er altijd wel een extra taak op te pakken!”
Jouw nieuwe baan als consultant bij Immediator
Heb jij energie gekregen van het verhaal van Evelien en zie jij jezelf werken als consultant bij Immediator? Bekijk dan snel de vacature voor deze rol via de website van paraDIGMA groep.